donderdag 19 februari 2009

Euromax drama voor chauffeurs

Euromax drama voor chauffeurs 19-02-2009

Containerchauffeurs klagen over de lange wachttijden bij de nieuwe Euromax containerterminal op de Maasvlakte, zo meldt Nieuwsblad Transport. Diverse technische storingen zijn de oorzaak. "We kunnen geen lostijden meer afspreken met klanten. We bellen pas als de container op de wagen staat", aldus chauffeur René Sloof.


Sloof is eigenrijder en tevens bestuurslid bij de Vereniging Eigen Rijders Nederland (VERN). Hij luidt de noodklok en zegt dat hij wel eens zeven uur op een container heeft staan wachten bij Euromax.


Chauffeur Eef de Jong is het met Sloof eens: "Euromax levert een hele slechte prestatie. Je zou denken dat de directie geleerd heeft van fouten uit het verleden, maar helaas, zeventig procent van de ritten gaat fout."


Vlak na de opening van Euromax liep alles op rolletjes maar nu gaat het steeds verder achteruit. Bovendien komen chauffeurs "in de knoop met het rijtijdenbesluit, kunnen ze amper wat eten en drinken en kunnen ze niet eens fatsoenlijk naar de WC. Het lijkt nergens op", aldus de Jong.


Bij Transport en Logistiek Nederland (TLN) zijn ze op de hoogte van de problemen. Een woordvoerder zegt dat de kinderziektes ernstiger zijn dan gedacht. De terminal is eigendom van ECT. Directeur Jan Westerhoud zegt dat Euromax in elk geval nog tot de zomer in een testfase zit.

"Containerterminals doen er soms jaren over om ingewikkelde systemen helemaal goed te implementeren", stelt Westerhoud. "Een terminal in Shanghai draaide pas na twee jaar helemaal."

bron Trukstar

Geen opmerkingen: