vrijdag 9 april 2010

Wie ben ik Mijn verhaal

Het begon allemaal  zo’n 45 jaar geleden met een betonmixervroeger dit was 1965 in Duitsland en ook in den haag reed ik betonbeton haagse daarna diversen jobs als driver o.a taxi en groenten en fruit bij van spronsen daarna voor heel veel jaren naar vd helm in Rijswijk3e wagen goeie oude OM als je 80 reed schoot het kreng regelmatig uit zijn versnelling maar ja was heel normaal toen Ik heb daar diversen trucks gereden o.a. Scania met neus 4e Gerrits scania en een frontcabine5e voor Ford  en toen brak het

Ford tijdperk aan3 1Fords Transc hier sta ik in het midden met mijn 56 TB-??3 Fords Transc

bij deze  auto hoort dit verhaalimage ja! het is alweer heel wat jaren geleden dat rein en ik met z'n tweeën met een spoed rit naar Oostenrijk moesten, en dat tegen het weekeinde dus spoed, we hadden twee adressen, een in Innsbruck en een in Graz en dat is zoals je weet net aan de andere kant van Oostenrijk. van Innsbruck gingen we op donderdag middag naar Graz ik wist wel de route uit mijn vakantie tijd daar (tomtom bestond nog niet) dus het resultaat was ,dat we bij ik dacht Zell am See bij een tunnel kwamen (er was toen nog geen snelweg dus alles binnendoor) deze tunnel was een beetje smal en ook maar net 4 meter, aan de ander zijde stond een betaal hokje en daar konden we maar net langs het bleek namelijk dat de tunnel niet voor LKW'S was, maar goed we hebben het gered en waren na zeer veel moeite vrijdag in Graz, daar gelost en gebeld ,we moesten met een rot gang naar zuid Duitsland om vrijdag avond nog te laden bij een chemie reus net over de grens aan de bundesstrasse B12 van Passau naar München die fabriek lag bij Braunau in de buurt,precieze naam vanhet gehucht weet ik het niet meer
we kwamen daar ‘s avonds aan en men wilde ons niet laden, de heren hadden al gedoucht en wilden niet meer, het was hoog zomer en zweet weer na veel gedoe zijn we toch geladen en gingen op de terug weg, om de rit nog spannender te maken klapte bij Heilbronn een super singel van die fijne Engelse trailer, dit was s 'nachts dus waren we snel uitgereden, parking op daardoor was het hele loopvlak van de velg afgelopen met als resultaat dat er een Duitser met zijn vriendin achter ons aankwam want die was over het rubber heen gevlogen ,dus schade rapport op maken. en wij zijn toen afgekoppeld naar een raststätte gefahren om te telefoneren, men zij ons dat ze een band zouden komen brengen van uit Limburg, dit werd gedaan door Hoebink die ook voor die ferry reed.
Dit duurde een eeuwigheid, wij zijn nog met de trekker naar Heilbronn gereden om geld te halen bij een bank, konden we wat te eten halen,intussen was het al zaterdag middag tegen de avond kwamen de monteurs met een wiel en konden wij eindelijk weer verder, we moesten binnendoor v.w.g het farhverbot in het weekeinde, met als resultaat dat wij zondag morgen pas thuis waren, en toen was het weekeinde.:cheers:
dit verhaaltje is typerend voor het werk in die tijd altijd haast slechte trailers en onderhoud, slecht georganiseerd,want bij Heilbronn een klapper en dan van uit Limburg een wiel met band komen brengen monteren en weer terug voor die mannen ,terwijl er in die omgeving banden boeren zat waren, en dat onder het motto van bezuinigingen.
het kan zijn dat er data en plaatsen niet helemaal juist zijn, het is al heel lang geleden,:driving:

lWhite en ford dit is in good old Brittannië

jaartjes later kreeg ik een ander kleurtjeman in sneew     boompje zetten boompje verplaatsenff een boompje opzetten.  Toen werd het bedrijf overgenomen en kregen we weer een ander kleurtjewijn moezel daf We waren ineens Zegwaard met oranje/rood ik reed toen al containersneckerman daf IK ben toen naar een andere firma gegaan een Amsterdammer met een vestiging in RotterdamKopie van Renault parijs geen pallet In Parijs moet je niet moeilijk doen met lossen als men er langs wil moet ze ff wachtenKopie van renault opgras

 

word binnenkort vervolgt

donderdag 8 april 2010

Meedraaiende spiegels tegen dode hoek

 

Door: Pieter Wieman

Gepubliceerd op 08 april 2010 11:33

Buitenspiegels die bij het nemen van een bocht automatisch meedraaien en daarmee de dode hoek tot een minimum beperken. Deze Nederlandse uitvinding wordt eind deze maand geïntroduceerd op de Carrosserie Vakdagen in Hardenberg.

Kern van de uitvinding is een aansturingselement dat de hoekverdraaiing van de truck ten opzichte van de oplegger simpel en effectief registreert. Met behulp van het aldus gemeten signaal kunnen allerlei functies die een relatie hebben met de hoekverdraaiing van de truck ten opzichte van trailer worden aangestuurd. Eén van de toepassingen is het mee laten draaien van de buitenspiegels. Op de stand van koppelschotelfabrikant Fontaine zal een proefopstelling te zien zijn. Fontaine gaat het systeem niet zelf verkopen maar faciliteert de Nederlandse uitvinder  M.T. van de Wetering. De signalen van de  hoekverdraaiingsmeter kunnen ook worden gebruikt voor meesturende assen of meestuurconstructies onder de oplegger, meedraaiende achteruitrijverlichting, meedraaiende camera's, het automatisch koppelen en ontkoppelen van de kingpin met een absolute controle op de vergrendeling, het automatisch koppelen en ontkoppelen van elektrische-  lucht- en hydraulische leidingen, uitzetten en optrekken van de trailersteunen  en het volledig automatisch koppelen en ontkoppelen middels radiografisch aangestuurde truck. Alle onderdelen van het Centraal Aansturingselement zitten in één compact behuizing die onder tegen de koppelschotel is gemonteerd. Het product is onderhoudsvrij. De hoekverdraaiingsmeter wijkt kennelijk zoveel af van bestaande exemplaren, zoals bijvoorbeeld die van VSE uit Veenendaal, dat de uitvinder er inmiddels octrooi op heeft aangevraagd.
Bron: Van de Wetering Nova

zondag 4 april 2010

Truckers think they’re god

 

Op Zibb.nl is een artikel te lezen over vrachtwagenchauffeurs die asociale automobilisten steeds vaker het leven zuur maken bij wegversmallingen. Door op twee banen tegelijk te gaan rijden, voorkomen ze dat de ‘aso’s’ rechts inhalen en zich aan het eind van de invoegstrook tussen het doorgaande verkeer wurmen… Sorry??? dat is toch de bedoeling van een invoegstrook?Voorzitter M. van der Harst van de belangenorganisatie Transport en Logistiek Nederland signaleert dat truckers hier steeds vaker een stokje voor steken. ‘Een vrachtwagenchauffeur die het asociale gedrag niet pikt en met zijn combinatie beide rijstroken bezet, wordt door medeweggebruikers als een held bejegend’, zegt hij in het vakblad Transport en Logistiek.Vreemde zaak! Volgens mij (correct me if i’m wrong) zijn “rechts inhalen” en “invoegstrook” twee verschillende dingen! Je mag rechts inhalen op een in- of uitvoegstrook, of waar een blokmarkering is. Waar bemoeien die truckers zich mee?voor de reactie op dit verhaal kijk je op http://www.autoblog.nl/archive/2005/08/16/truckers_think_theyre_god je kan ook hier op dit blog reageren, het is al een oud verhaal maar kan heden ten dagen ook nog van toepassing zijn