woensdag 7 november 2012

Walmart Canada onthult eerste-van-zijn-soort supercube trailer

 

 

1001824268-1001826455

 

Nieuwe trailer wordt Ontario gemaakt en ontworpen, zorgt voor 30% meer kubus ruimte dan een standaard 53 'trailer

de tekst is door google vertaald, dus hier en daar wat vreemde zinnen


Mississauga, Ont. - Walmart Canada onlangs onthulde haar nieuwste transport innovatie, een 60-meter supercube trailer die het mogelijk maakt de retailer te verzenden naar 30% meer product dan een standaard 53-voet trailer.

Ontworpen en gebouwd in Ontario, werd de supercube trailer geproduceerd in samenwerking met innovatieve Trailer Design.

De supercube trailer werd onthuld op de recente herfst 2012 Vervoer Duurzaamheid Conference. Gehouden op de Walmart Canada kantoor aan huis, werd de conferentie bijgewoond door vertegenwoordigers uit verschillende industrieën, waaronder retail, transport en logistiek en energie, en opgenomen presentaties op brandstof innovatie, aardgas en het transport innovatie.

De trailer was 100% gebouwd in Mississauga door ITD, en letterlijk net buiten de productielijn om te beginnen met het vervoer van vracht vanaf 12 november Andy Ellis, Walmart supply chain en logistiek senior vice-president vertelde Trucknews.com.

De trekker is een Freightliner, gebouwd in de VS, maar gewijzigd in Canada.

"De conferentie bood ons een kans om de supercube aanhangwagen showcase niet alleen met de supply chain en transport professionals, maar ook met andere retailers," voegde Ellis.

"We hebben altijd gezegd dat duurzaamheid niet is een concurrentievoordeel.We zullen de kennis en technologie in deze truck met iedereen die geïnteresseerd is, net zoals we de opgedane kennis van onze duurzame vers voedsel distributiecentrum in Balzac, Alberta gedeeld delen ", aldus Ellis in een release.

"We hebben er niet verwacht dat enige significant verschil in brandstofverbruik, zei Ellis van het voertuig. We zullen de brandstofefficiëntie een het in productie gaat testen - het heeft een standaard dieselmotor, en 30% meer vracht capaciteit ", aldus Ellis.

Walmart supercube trailer werd gebouwd onder een speciale vergunning door middel van een pilot-programma van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat in Ontario.

De uitgebreide oplegger configuratie bestaat uit een frontstuurcabine of korte neus tractor en een enkele druppel dek uitgebreid oplegger. De vooras van de trekker is een enkele as met enkele banden. De aandrijfas van de trekker is een tandem-as. De oplegger heeft een tandemas, volgens de gepubliceerde specificatie's.

"Het is niet groter en niet langer dan een traditionele vrachtwagen - het is net zo ver als de kubus geoptimaliseerd. Dat was echt belangrijk is in het ontwerp ", zegt Ellis.

De uitgebreide oplegger tot 60-ft, 6 inch levert ongeveer 28% meer volume dan de bestaande 53-ft oplegger met een vloer die lager is, niet echt meer, dan een typische aanhanger die momenteel in gebruik is.

Het ministerie is vergunningverlening voor vier trailers, en twee trekkers.

"Dit is een pilot. We hebben een vergunning om vier van deze trailers op de weg in Ontario. We hopen dat we toestemming krijgen om het uit te breiden.Op dat moment zullen we uiteraard samen met onze transporteur partners.Maar dit gaat niet alleen over Walmart. We zijn erg blij om de specificaties gemaakt door middel van ITD met iedereen te delen, "Ellis gezegd.

Wanneer Walmart de MTD naderde, de overweging was dat de wegen zijn verstopt en dat dit zou kunnen helpen neem vrachtwagens van de weg, voegde hij eraan toe.

Dragers van lage dichtheid lading zouden kunnen profiteren door middel van een verbeterde productiviteit.

MTO gaat vier vergunningen, onder voorwaarden, aan luchtvaartmaatschappijen die voor Walmart in de eerste fase van de pilot testen van de combinatie, die naar verwachting duren ten minste een jaar toe te kennen.

Na een jaar zal MTD evalueren van de prestaties van de verlengde opleggers om te bepalen of het een extra Special Vehicle Configuratie vergunningen te verlenen aan andere vervoerders.

Na een periode van regulering MTO zal observeren prestaties en, indien de verkeersveiligheid wordt verbeterd of gehandhaafd, vergeleken met de huidige omstandigheden en met betrekking tot typische trekker opleggers, ziet het eruit op het brengen van de verlengde oplegger in regelgeving.

Basic trailer specificaties zijn als volgt:

Totaal trailer lengte: 60'6 "

Inside trailer hoogte (lager / hoofddek): 126 "

Inside trailer hoogte (bovendek): 110 "

Bewoonbare kubus: 5100 Cuft - 30% meer kubus dan een standaard 53 'trailer (3.900 Cuft)

Kingpin instelling op 62 "

Geen opmerkingen: