vrijdag 9 april 2010

Wie ben ik Mijn verhaal

Het begon allemaal  zo’n 45 jaar geleden met een betonmixervroeger dit was 1965 in Duitsland en ook in den haag reed ik betonbeton haagse daarna diversen jobs als driver o.a taxi en groenten en fruit bij van spronsen daarna voor heel veel jaren naar vd helm in Rijswijk3e wagen goeie oude OM als je 80 reed schoot het kreng regelmatig uit zijn versnelling maar ja was heel normaal toen Ik heb daar diversen trucks gereden o.a. Scania met neus 4e Gerrits scania en een frontcabine5e voor Ford  en toen brak het

Ford tijdperk aan3 1Fords Transc hier sta ik in het midden met mijn 56 TB-??3 Fords Transc

bij deze  auto hoort dit verhaalimage ja! het is alweer heel wat jaren geleden dat rein en ik met z'n tweeën met een spoed rit naar Oostenrijk moesten, en dat tegen het weekeinde dus spoed, we hadden twee adressen, een in Innsbruck en een in Graz en dat is zoals je weet net aan de andere kant van Oostenrijk. van Innsbruck gingen we op donderdag middag naar Graz ik wist wel de route uit mijn vakantie tijd daar (tomtom bestond nog niet) dus het resultaat was ,dat we bij ik dacht Zell am See bij een tunnel kwamen (er was toen nog geen snelweg dus alles binnendoor) deze tunnel was een beetje smal en ook maar net 4 meter, aan de ander zijde stond een betaal hokje en daar konden we maar net langs het bleek namelijk dat de tunnel niet voor LKW'S was, maar goed we hebben het gered en waren na zeer veel moeite vrijdag in Graz, daar gelost en gebeld ,we moesten met een rot gang naar zuid Duitsland om vrijdag avond nog te laden bij een chemie reus net over de grens aan de bundesstrasse B12 van Passau naar München die fabriek lag bij Braunau in de buurt,precieze naam vanhet gehucht weet ik het niet meer
we kwamen daar ‘s avonds aan en men wilde ons niet laden, de heren hadden al gedoucht en wilden niet meer, het was hoog zomer en zweet weer na veel gedoe zijn we toch geladen en gingen op de terug weg, om de rit nog spannender te maken klapte bij Heilbronn een super singel van die fijne Engelse trailer, dit was s 'nachts dus waren we snel uitgereden, parking op daardoor was het hele loopvlak van de velg afgelopen met als resultaat dat er een Duitser met zijn vriendin achter ons aankwam want die was over het rubber heen gevlogen ,dus schade rapport op maken. en wij zijn toen afgekoppeld naar een raststätte gefahren om te telefoneren, men zij ons dat ze een band zouden komen brengen van uit Limburg, dit werd gedaan door Hoebink die ook voor die ferry reed.
Dit duurde een eeuwigheid, wij zijn nog met de trekker naar Heilbronn gereden om geld te halen bij een bank, konden we wat te eten halen,intussen was het al zaterdag middag tegen de avond kwamen de monteurs met een wiel en konden wij eindelijk weer verder, we moesten binnendoor v.w.g het farhverbot in het weekeinde, met als resultaat dat wij zondag morgen pas thuis waren, en toen was het weekeinde.:cheers:
dit verhaaltje is typerend voor het werk in die tijd altijd haast slechte trailers en onderhoud, slecht georganiseerd,want bij Heilbronn een klapper en dan van uit Limburg een wiel met band komen brengen monteren en weer terug voor die mannen ,terwijl er in die omgeving banden boeren zat waren, en dat onder het motto van bezuinigingen.
het kan zijn dat er data en plaatsen niet helemaal juist zijn, het is al heel lang geleden,:driving:

lWhite en ford dit is in good old Brittannië

jaartjes later kreeg ik een ander kleurtjeman in sneew     boompje zetten boompje verplaatsenff een boompje opzetten.  Toen werd het bedrijf overgenomen en kregen we weer een ander kleurtjewijn moezel daf We waren ineens Zegwaard met oranje/rood ik reed toen al containersneckerman daf IK ben toen naar een andere firma gegaan een Amsterdammer met een vestiging in RotterdamKopie van Renault parijs geen pallet In Parijs moet je niet moeilijk doen met lossen als men er langs wil moet ze ff wachtenKopie van renault opgras

 

word binnenkort vervolgt

Geen opmerkingen: